Twinkle | Digital Commerce

Otto Groep legt focus op mobiel met app-centrum

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:00

De Otto Group heeft vorig jaar 6,6 miljard euro omgezet. De 6,5 procent groei is volgens de holding vooral te danken aan de kernbedrijven Otto, Bonprix, Baur, Schwab en MyToys. De doorontwikkeling van mobiel wordt het komende jaar topprioriteit.

De Otto Group pluste in boekjaar 2015/2016 met 4 miljoen euro. In een persbericht (pdf) meldt de holding dat ongeveer de helft van al het verkeer naar zijn websites afkomstig is van mobiel. Daar ligt dan ook de focus. Afgelopen zomer lanceerde Otto al zijn eigen ‘Mobile Lab’ voor de ontwikkeling van nieuwe mobiele projecten.

App-centrum
Later dit jaar komt daar een ‘App Acceleration Center’ bij. Hierin worden nieuwe apps gebouwd voor de merken van de Otto Group. Het mobiele portfolio moet namelijk groeien, zo schrijft het bedrijf.

Mediaruimte
Otto maakt geen melding van de inkomsten die het uit advertenties op zijn websites haalt. De retailer biedt sinds begin 2015 mediaruimte aan Nederlandse adverteerders. Triad Retail Media verzorgt zowel de verkoop als de productie en operations van alle campagnes op Otto.nl.