Twinkle | Digital Commerce

Kwantum opent webwinkels buiten eigen formule

2017-05-27
180101
  • 1:16

Kwantum wil snel nieuwe webwinkels uitrollen om online shoppers een uitgebreider aanbod te bieden dan het bedrijf al doet op Kwantum.nl. De eerste site ‘vanuit de longtail gedachte’ gaat volgende maand live.

Kwantum kocht enige tijd geleden een nieuw platform, waarmee het bedrijf volgens marketingeindverantwoordelijke bij Homefashion Group Jeroen de Punder snel nieuwe sites kan uitrollen. De eerste 'externe' webwinkel wordt gevuld met allerlei soorten matrassen.

Ander aanbod
De sites moeten een bredere doelgroep aantrekken dan de Kwantum-klant. ‘We bedienen op Kwantum.nl een bepaalde doelgroep, met specifieke producten tegen de laagste prijs. Met de nieuwe sites willen we een aanbod daarbuiten bieden’, zegt De Punder tegen Twinkle.

Vanuit de consument
Kwantum is niet van plan om zijn assortiment op de sites te verbreden met nieuwe productcategorieën. ‘We houden het bij woongerelateerde artikelen’, zegt De Punder. ‘Dus net als bij Kwantum, producten op het gebied van bekleden - wand, vloer, raam - en aankleden - zoals lampen en stoelen. We openen de nieuwe sites na analyse van het zoekgedrag van consumenten. Zij zoeken bijvoorbeeld online veel naar een nieuw matras. Dan openen wij een nieuwe webwinkel om ze hierin meer keuze te bieden, naast ons assortiment op Kwantum.nl.’

Hoofd e-commerce
Kwantum kondigde in januari aan dat zijn e-commerce manager Ronald van Dam in april vertrekt. ‘We zijn op een punt gekomen dat we onze omnichannel strategie verder moeten structureren, maar daar liggen Ronald’s ambities niet’, gaf De Punder destijds als reactie.