Twinkle | Digital Commerce

Jong online modebedrijf Finery opent in John Lewis

2017-05-27
180101
  • 1:08

De Britse fashion pure player Finery opent shop-in-shops in zes filialen van John Lewis. Het bedrijf, dat een oud-medewerker van Asos en Topshop als oprichter heeft, boekte in zijn eerste jaar 5 miljoen pond omzet.

Honderdduizend fashionista’s hebben zich inmiddels aangesloten bij de slechts twaalf maanden oude e-commerce site. Oprichters Caren Downie (oud-fashion director bij Topshop en voormalig inkoper bij Asos) en haar oud-studiegenoten Nickyl Raithatha en Luca Marini zijn er zelf verbaasd over. ‘We zijn op weg om mainstream te worden’, laten zij weten aan The Telegraph.

Eerst passen
De samenwerking met John Lewis moet Finery ook bij het publiek in de winkelstraat bekend maken. ‘Het is van belang om te zijn waar onze klanten zich begeven. Er zijn altijd consumenten die kleding eerst willen passen voor het te kopen’, zegt Raithatha over de keuze voor een fysieke shop-in-shop. Een eigen filiaal staat vooralsnog niet op de planning.

Gat vullen
Finery moet volgens de oprichters het gat vullen voor consumenten die graag kwalitatief goede kleding dragen voor een betaalbare prijs. Daarnaast moeten de stukken unieker zijn dan de items die door fastfashion ketens worden geproduceerd. Finery ontwerpt de kleding in huis, een collectie bestaat uit zo’n 150 tot 200 artikelen van 40 tot 250 pond.