Media Markt heeft het volste vertrouwen in de toekomst, ondanks de toenemende concurrentie in de elektronicabranche. Service, dat is wat telt, aldus directeur Barry van Ruiven. ‘Wij hebben iets in handen wat niemand anders heeft’.
De omnichannel-koers, met onder andere dynamic pricing en tablets in de winkel, werpt zijn vruchten af, zo bleek in oktober al uit de omzetcijfers van moeder Media Saturn. Van Ruiven gelooft volledig in de toegevoegde waarde van zijn enorme winkels. ‘Met de komst van webshops zijn prijs en assortiment voor ons secundaire voorwaarden geworden, en service belangrijker’, zegt hij in een gesprek met de Volkskrant (Blendle).
Winkels zijn geen last
De enorme Media Markt-winkels zijn geen last voor het bedrijf. ‘Het ligt eraan wat je met je winkels doet’, legt Van Ruiven uit. ‘Als ze geen duidelijke functie hebben, kunnen vierkante meters een last zijn. Maar wij zien onze vierkante meters juist als een zegen. Er komen steeds meer producten aan die uitleg nodig hebben’.
Mooie combinatie
‘Niemand heeft winkels van ons formaat waar je alles kunt aanraken en uitproberen. Dat in combinatie met onze webwinkel, die steeds beter loopt, geeft mij zelfvertrouwen. Wij hebben iets in handen wat niemand anders heeft. Als je wilt dat alles blijft zoals het is, moet je bereid zijn alles te veranderen. Dat zit in het dna van dit bedrijf’.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Media Markt: ‘Combinatie online en offline maakt ons relevant’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.