Twinkle | Digital Commerce

Kijkshop daagt pure players uit

2017-05-27
180101
  • 1:11

Kijkshop zet in op een 'hybride omnichannelstrategie' om zich te kunnen meten met pure players als Coolblue en Wehkamp. ‘Zij kunnen nu niet binnen twee uur thuisbezorgen, daarin maken wij het verschil’.

E-commerce manager Jeroen van de Wiel ziet de toekomst van Kijkshop positief in. ‘Wij horen bij de partijen die het volgens retaildeskundigen niet gaan halen’, zegt hij in zijn presentatie tijdens de Webwinkel Vakdagen. ‘De traditionele ketens. Maar wij zijn al jaren innovatief, Kijkshop was bijvoorbeeld een van de eerste retailbedrijven met een e-commerce manager’.

Honderd mini-dc’s
‘Ook kun je onze oude manier van verkopen enigszins vergelijken met e-commerce’, zegt Van de Wiel. ‘Je kijkt in een venster naar wat je wilt, vult een formulier in en een medewerker haalt het product op uit het mini-dc in de winkel. Deze in totaal honderd dc’s zetten we nu in om razendsnel in heel Nederland te bezorgen, binnen twee uur.’

Belemmeringen van pure players
Van de Wiel zegt dat Kijkshop bewust heeft gekeken naar de belemmeringen van pure players. Hij voert Wehkamp als voorbeeld op, die een order in zijn nieuwe dc binnen dertig minuten kan picken. ‘Erg snel natuurlijk, maar Wehkamp is afhankelijk van hoe snel PostNL zo’n pakket dan thuisbezorgd. Dat gebeurt binnen 4 uur, dus Wehkamp kan alleen binnen 4,5 uur leveren. Wij hebben dit met Pluplus verbeterd.’