Twinkle | Digital Commerce

Groen: ‘Thuisbezorgd.nl nog dit jaar winstgevend’

2017-05-27
180101
  • 1:17

Jitse Groen denkt dat de holding achter Thuisbezorgd.nl nog dit jaar winstgevend is. De onderneming probeert nu met een enorm marketingbudget Duitsland voor zich te winnen. ‘We noemen het onze bazooka’.

Groen voorspelde afgelopen zomer dat het vijftien jaar oude Thuisbezorgd.nl, dat 40 procent van de omzet uit het buitenland haalt, pas over twee jaar de eerste zwarte cijfers zou schrijven. ‘We kunnen nu ook wel winst maken, maar dan groeien we niet meer zo snel’, aldus de oprichter destijds.

Niet in nieuwe landen
Nu heeft Groen deze voorspelling bijgesteld naar dit jaar. Tegen de Financial Times zegt hij terughoudend te zijn met uitbreiding naar nieuwe landen, omdat het moeilijk is om daar marktleider te worden. Alle pijlen zijn op dit moment op Duitsland gericht, waar Thuisbezorgd.nl via het gekochte Lieferando.de aanwezig is.

Duitsland zeer belangrijk
‘Het is voor ons echt van belang geweest dat we ook groot werden in een groot land’, benadrukte Groen de waarde van de Duitse markt voor Thuisbezorgd.nl in september tegenover Twinkle. Aan de Financial Times vertelt hij nu over het enorme marketingbudget waarmee het bedrijf de concurrentie uit de markt wil blazen. Groen spreekt over ‘high double-digits’ en zegt dat er meer geld beschikbaar is dan bij andere partijen in het land.

Verhuizing
Thuisbezorgd.nl verhuist in het eerste kwartaal van dit jaar van Utrecht naar Amsterdam. Op het hoofdkantoor bij Amsterdam CS komen ongeveer honderd mensen te werken, een aantal dat naar verwachting binnen een jaar wordt verdubbeld.