Twinkle | Digital Commerce

Expedia valt Airbnb hard aan met commercial

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:02

Expedia heeft het vuurtje onder de concurrentiestrijd met peer to peer-site Airbnb extra opgestookt. In een nieuwe commercial vergelijkt het bedrijf de vakantiewoningen van nieuwbakken dochter HomeAway met Airbnb-accommodaties.

Expedia liet in het overnamebericht in november al weten de concurrentie met Airbnb op ‘een hoger niveau’ te willen voeren. Een flink marketingbudget moet HomeAway een meer gelijkwaardige speler maken van Airbnb, dat nu nog vijf keer meer waard is.

Sharing?
‘Het is een brand game, een brand battle’, aldus HomeAway-ceo Brian Sharples. Expedia laat er geen gras over groeien en komt met een vakantiecampagne waarin elk onderdeel van de sharing economy wordt uitgebeeld. Met de pay off 'The Whole House. The Whole Family. A Whole Vacation' wil de website aantonen dat delen niet altijd voordelig is.

Vakanties in Europese steden
Naast het verstevigen van de positie van HomeAway in de markt, wil Expedia zijn aanbod aan vakantiewoningen dit jaar combineren met zijn dochteronderneming. Dit zullen onder andere ‘tienduizenden’ appartementen in Europese steden zijn. Daar wil het bedrijf direct concurreren met Airbnb, waarvan de gebruikers ook veelal in grote steden te vinden zijn.