Zalando heeft een streetstyle applicatie gelanceerd waarin fans uit Berlijn inspiratie opdoen aan de hand van de kledingstijl van anderen. De app bevat foto’s van ‘style rebels’, influencers en andere consumenten.
Seen at Berlin, zoals de app heet, komt voort uit The Studio van Zalando, een innovatiecentrum van de pure player in Berlijn. Fans kunnen een profiel aanmaken, waarna ze hun favoriete streetstyles verzamelen en zelf foto’s van hun eigen outfit uploaden.
Community bouwen
Zo ontstaat volgens Zalando’s app omschrijving een community van modebewuste mensen in Berlijn, die elkaar ook in het echt treffen. ‘Mensen vinden het vaak een compliment als jij een foto van hun outfit wil nemen’, schrijft de online retailer.
Fashion as a Service
De app is in lijn met Zalando’s nieuwe strategie om een fashion platform te worden: Fashion as a Service. Hierin komt alles en iedereen rond fashion bijeen. Het bedrijf werkt bijvoorbeeld aan een netwerk van winkels en magazijnen van partners, om vanuit daar orders binnen een half uur bij klanten thuis te bezorgen.
Zipcart
Seen at Berlin is de tweede losse applicatie die Zalando in korte tijd lanceert. De same day delivery app Zipcart biedt inzicht in welke tijdvakken de bestelde kleding, schoenen en accessoires geleverd kunnen worden in Duitse plaatsen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando bouwt aan eigen community met streetstyle app
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.