Twinkle | Digital Commerce

Myntra doet stapje terug van app only strategie

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:16

De Indiase moderetailer Myntra komt terug op zijn app only strategie. Net als moederbedrijf Flipkart ziet de onderneming het verkeer en het aantal verkopen te ver teruglopen om deze koers vol te houden. Een nieuwe mobiele site is in de testfase.

De webwinkel van Myntra ging in mei op slot. De website toont sindsdien nog wel campagnebeelden, maar deze zijn niet gekoppeld aan het assortiment van de moderetailer. In plaats daarvan worden bezoekers naar de app store geleid, waar zij de Myntra-app kunnen downloaden om te shoppen.

Terug in Google
Volgens media in India wil Myntra vanaf januari zijn plek in de zoekmachine van Google terugkrijgen, om zo nieuwe bezoekers te trekken. Een journalist van Medianama publiceerde de eerste beelden van de nieuwe mobiele website in testfase:

In app afrekenen
Een groot verschil met de bestaande versie is de mogelijkheid om meerdere artikelen uit het aanbod in de mobiele browser te bekijken. Deze producten dienen vervolgens nog wel in de app te worden afgerekend.

Flipkart Lite
Moederbedrijf Flipkart kwam onlangs ook terug op zijn app only strategie. Het bedrijf introduceert ‘Flipkart Lite’, een mobiele site met een app experience. Zo worden pagina’s veel sneller geladen, omdat ze speciaal voor de smartphone zijn ingericht en pusht de mobiele browser notificaties. Anders dan bij Myntra, bevat Flipkart Lite ook een checkout. 

Lees ook:
Is de toekomst app only? (17 augustus 2015)