Twinkle | Digital Commerce

Bezorgprognoses Albert Heijn tot op het kwartier nauwkeurig

2017-05-27
180101
  • 1:19

Albert Heijn is begonnen met track & trace. Wie online boodschappen bestelt bij de marktleider, krijgt op de bezorgdag prognoses tot op het kwartier nauwkeurig toegestuurd per sms.


‘Met de nieuwe service kunnen klanten hun tijd flexibeler indelen en biedt het laten thuisbezorgen van boodschappen nog meer gemak. Albert Heijn is de eerste retailer in Nederland die dit doet’, stelt de supermarktketen vanochtend.

Webshoppers kunnen boodschappen bij Albert Heijn en zusterketens Etos en Gall & Gall van maandag tot en met zaterdag van 7.00 uur tot 22.30 uur laten bezorgen tot in de keuken. Bij hun bestelling kunnen ze een tijdsblok van één tot zes uur selecteren. ‘Een veelgestelde vraag van klanten is hoe laat zij de bezorger binnen het gekozen tijdsblok kunnen verwachten’, schetst de Zaanse grootgrutter.

Realtime informatie
Voortaan krijgen webshoppers ’s ochtends een nauwkeurige tijdsindicatie, op basis van de planning en de actuele verkeerssituatie. Deze prognose wordt indien nodig aangepast aan de hand van realtime informatie, bijvoorbeeld als er onderweg file is. Een half uur voordat de chauffeur arriveert ontvangt de klant een laatste sms.

‘Hierdoor zijn klanten veel flexibeler en hebben zij binnen het bezorgblok nog de gelegenheid om bijvoorbeeld even de kinderen van school te halen of de hond uit te laten’, aldus Albert Heijn.

Bezorgblokken vol
Overigens laat de supermarkt webshoppers weten dat de bezorgblokken voor 23 en 24 dagen vol zijn. ‘Je kunt je boodschappen beide dagen nog wel bij meerdere Pick Up Points ophalen.’
 
Lees ook : AH test bezorgabonnement: 29 euro per kwartaal (8 december 2015)