Twinkle | Digital Commerce

Ondernemers TopShoe.nl plaatsen zuil op winkelvloer

2017-05-27
180101
  • 1:06

Topshoe.nl, een online platform van twintig schoenondernemers met tachtig fysieke winkels, rolt een omnichannel strategie uit. Het netwerk ontwikkelde webzuilen, die de gezamenlijke webwinkel op de winkelvloer brengt.

Topshoe.nl werd in 2011 opgericht als digitaal verkoopplatform voor fysieke schoenondernemers. De winkels zijn gekoppeld aan het bestelsysteem van de website, waardoor zij allen profiteren van de gezamenlijke e-commerce activiteiten.

Nieuwe webwinkel
Nu is het volgens Topshoe.nl tijd voor de volgende stap; de winkelvloer met de website verbinden. Om dit te bewerkstelligen bouwde het netwerk een nieuwe, mobielvriendelijke webwinkel met NextChapter-software. Deze site is gekoppeld aan webzuilen in de tachtig winkels, zodat klanten ook vanuit de filialen online kunnen bestellen.

Altijd en overal kopen
‘Consumenten kunnen zo hun schoenen “altijd en overal” bij ons kopen, ophalen en retourneren’, zegt Maurice van Franck, webshopmanager van Topshoe.nl, in een persbericht. Hij spreekt over een landelijke dekking. Klanten kunnen hun orders op de webzuil afrekenen met hun pinpas.

Forse uitbreiding assortiment
De komende tijd wordt het assortiment van bijna 20 duizend artikelen fors uitgebreid met producten van aangesloten fabrikanten en leveranciers. ‘Dit klinkt misschien uitdagend voor een retailorganisatie, maar ook in de schoenenbranche vervagen de grenzen’, schrijft Topshoe.nl hierover.

Lees ook:
Van Bommel gooit de knuppel in de schoenenbranche (26-10-2015)