Twinkle | Digital Commerce

Jet.com wil consument in fysieke winkel houden op Black Friday

2017-11-08
180101
  • 1:08

Jet.com stimuleert Amerikaanse consumenten om Black Friday weer op de oude manier te vieren, door offline te winkelen. Het bedrijf biedt klanten van fysieke partners 10 dollar korting op Jet.com voor elke 50 dollar die zij in de stenen winkel besteden.

Tussen vijf uur ’s middags op Thanksgiving en een minuut voor middernacht op Black Friday kunnen consumenten bij ‘Purple Friday’-winkels sparen voor korting op Jet.com, tot 30 dollar. Zij dienen een foto van hun kassabon te maken en deze vóór 29 november om twaalf uur ’s nachts te uploaden op Jet.com’s Facebook-pagina.

Aangesloten retailers
Onder andere Toys ‘R’ Us, Sports Authority en gadgetretailer Brookstone nemen deel aan het offline programma van het digitale platform. Consumenten moeten voor Thanksgiving een account aanmaken op Jet.com om in aanmerking te komen voor de korting, schrijft Internet Retailer.

Geldproblemen
Jet.com hoopt binnenkort een nieuwe investering van 550 miljoen dollar te ontvangen om verder te kunnen groeien. Het vier maanden jonge bedrijf zou anders tegen het eind van het jaar geen geld meer hebben, zo meldden ingewijden. Jet.com veranderde in zijn korte bestaan al eens van business model: het jaarabonnement van 50 dollar voor toegang tot het platform werd geschrapt.