Twinkle | Digital Commerce

Iceleads verder als Hatch

2017-05-27
180101

Iceleads wordt vandaag officieel omgedoopt tot Hatch, laat de e-commerce dienstverlener weten aan Twinkle. Het Nederlandse bedrijf wil de komende tijd meer naar de voorgrond treden met zijn online verkoopoplossingen voor merken. Belofte: ‘Turning browsers into buyers.’

Iceleads, een spin-off van de open productcatalogus Icecat, presenteerde zich in de zomer van 2011 als ‘lead management netwerk’; fabrikanten verwijzen webshoppers op hun websites naar online retailers waar hun producten te koop zijn. In plaats van de middleman uit te schakelen, wordt deze juist actiever betrokken.

Of, zoals de startup het destijds verwoordde: ‘In essentie toont Iceleads per productpagina op een fabrikantensite de wederverkopers die het product direct uit voorraad kunnen verkopen in het land van de online consument of inkoper. Daarnaast koppelt Iceleads statistieken terug aan de fabrikant over doorkliks en uitgevoerde bestellingen.’

Where to Buy
Met zijn zogenoemde ‘Where to Buy’ technologie, beschikbaar voor alle digitale merkcommunicatie, bedient Hatch enkele tientallen internationale A-merken, waaronder Asus, Dorel, Microsoft en Philips. ‘Daarnaast hebben we over een database van drieduizend retailers die actief aanbod met ons delen’, aldus business development manager Robert van Rooijen. ‘Deze partijen rekenen overigens niet op commissiebasis met ons af; we werken met vaste managed service fees, die per merk en per land verschillen. Het is allemaal heel schaalbaar.’

Groeigeld
Het hoofdkantoor van Hatch staat in Amsterdam en daarnaast zijn er kantoren in Bangkok, Düsseldorf, Londen en Portland (VS). Het bedrijf, dat begin dit jaar 3 miljoen euro groeigeld kreeg van de Nederlandse investeerder Vortex Capital Partners, wil zijn mondiale klantportfolio uitbreiden en zich scherper profileren tussen de internationale concurrentie. De nieuwe naam moet daar aan bijdragen.