Twinkle | Digital Commerce

Hanneke Faber leidt e-commerce Ahold Delhaize

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:21

Nog voor de fusie is beklonken, hebben Ahold en Delhaize Groep bekend gemaakt hoe het dagelijkse bestuur van ‘Ahold Delhaize’ er uit komt te zien. Hanneke Faber is de beoogde chief e-commerce & innovation officer. Zij moet de innovatieve ambities vormgeven en aansturen.

De fusieplannen tussen Twinkle100-aanvoerder Ahold en het Belgische supermarktconcern Delhaize kwamen op 24 juni dit jaar naar buiten. Daarbij werd gemeld dat de leden van de management board deel zouden gaan uitmaken van het toekomstige executive committee. Het gaat om Dick Boer (ceo), Frans Muller (cio), Jeff Carr (cfo), Pierre Bouchut (coo Europa), Kevin Holt (coo VS) en James McCann (coo VS).

Focus op innovatie en duurzaamheid
Vandaag maakt Ahold bekend dat hier vier mensen aan toe worden gevoegd, die rechtstreeks zullen rapporteren aan Boer. Daartoe behoort Hanneke Faber, thans als chief commercial officer bij Ahold resultaatverantwoordelijk voor Ah.nl, Bol.com en Peapod. Zij wordt straks dus chief e-commerce & innovation officer bij Ahold Delhaize. Bij het doorgaan van de fusie geeft zij invulling aan een van de ‘twee belangrijke nieuwe rollen’ die Ahold en Delhaize naar eigen zeggen hebben gecreëerd.

Marc Croonen gaat de andere rol bezetten, die van chief sustainability, transformation & communications officer. ‘In de Supervisory Board krijgen deze gebieden de bijzondere aandacht van een Sustainability & Innovation Committee’, verklaren de supermarktbedrijven bovendien.

Tienkoppig bestuur
Het beoogde tienkoppige dagelijks bestuur van Ahold Delhaize wordt gecompleteerd door Jan Ernst de Groot (chief legal officer) en Abbe Luersman (chief human resources officer).