Flipkart, de grootste e-commerce partij in India, heeft zijn app only strategie alweer overboord gegooid. Het bedrijf heeft aan een nieuwe mobiele website gewerkt, die de nieuwe app-achtige features van Google bevat.
Google introduceerde eerder dit jaar nieuwe features voor Chrome die zijn afgeleid van de functies van mobiele applicaties. Zo worden pagina’s veel sneller geladen, omdat ze speciaal voor de smartphone zijn ingericht en pusht de mobiele browser notificaties.
Verkeer uit externe bronnen
Flipkart is volgens The Wall Street Journal één van de eerste partijen die deze nieuwe features nu gebruikt in zijn mobiele website. Het bedrijf uit India bouwde de site samen met Google’s techneuten. Volgens een woordvoerder van Flipkart kan het bedrijf dankzij de nieuwe website ook weer verkeer verkrijgen uit externe bronnen, als Facebook, Twitter, WhatsApp en e-mail.
Website moest op zwart
Flipkart kondigde al lange tijd aan de deuren van zijn (mobiele) website te willen sluiten om zich te richten op een app only toekomst. Zover is het nooit gekomen. Overnameprooi Myntra maakte de opmerkelijke stap wel; de artikelen van de online fashion en lifestyle retailer zijn alleen nog maar te koop via de Myntra app, waar een heuse rap voor werd gemaakt. Flipkart meldt dat de applicatie het belangrijkste kanaal blijft om consumenten op hun smartphone te bereiken.
Lees ook:
Is de toekomst app only? (17 augustus 2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Flipkart komt terug op app only strategie
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.