Twinkle | Digital Commerce

Claudia Willemsen opent online sieradenshop

2017-05-27
180101
  • 1:59

Claudia Willemsen maakt haar rentree op de Nederlandse retailmarkt met de lancering van Rebel & Rich. Het betaalbare sieradenmerk is vooralsnog alleen op de bijbehorende website te koop. Willemsen: ‘Dit is nieuw voor mij. De juwelen, maar ook het neerzetten van een merk.’

De oprichter van Kleertjes.com besloot begin dit jaar werk te maken van sieradenlabel Rebel & Rich. Aan Twinkle vertelt ze: ‘Aan de Amerikaanse oostkust kocht ik een knoepert van een ring. Hoewel het zeker geen duur ding was, kreeg ik in New York veel steelse blikken op me gericht toen ik die droeg. Dat gaf me een trots gevoel en daar komt het idee vandaan. Rebel & Rich is ook een beetje ondeugend. Ik heb het bedrijf na een periode in het buitenland hier opgezet met Ilse Witjes en Susan Veltman (mede-eigenaren, red.). De toko draait niet om mij.’

Geïnspireerd op de sterren
Vanaf drie tientjes kopen vrouwen oorbellen op Shop.rebelandrich.com, ringen en kettingen zijn vanaf 39 euro verkrijgbaar, armbanden vanaf 89 euro. ‘We laten sieraden maken die geïnspireerd zijn op wat de celebs dragen’, aldus voormalig Twinkle-columnist Willemsen. ‘We willen allemaal wel even Beyoncé zijn. Hoe leuk is het als je zo’n duur lijkend ding om je vingers hebt.’

Gesprekken met retailers
Rebel & Rich moet uiteindelijk ook elders te koop komen, online en offline, vertelt Willemsen. Daartoe voert ze met haar compagnons nu verkennende gesprekken. ‘Het is natuurlijk wel belangrijk dat die winkels en webwinkels goed bij ons passen. We zijn begonnen zelf te verkopen omdat dat de makkelijkste en commercieel beste manier is om ons te laten zien. Dat doen we op een aparte shopsectie. Op Rebelandrich.com moet straks meer informatie komen over het merk en de verschillende lijnen, info voor retailers en dergelijke. Plus de verwijzing naar de eigen shop uiteraard.’

Fashion neerzetten
Rebels & Rich is niet alleen een webwinkel, benadrukt de op dat punt ervaringsdeskundige Willemsen, maar ook een merk. ‘Dit gaat verder dan producten en plaatjes, duizend euro in Google en maar kijken wat er gebeurt. Het moet gewoon goed zijn, zeker ook bij ons op de site. Met Rebel & Rich verzenden we naar de hele wereld en de site moet straks in vier talen beschikbaar komen. We willen een anti-zolderkameruitstraling bieden, qua uitstraling meekunnen met de grote webshops. Terwijl we bij wijze van spreken wel op de zolderkamer zitten.’