Action is uitgeroepen tot ‘ABN Amro Beste Winkelketen van Nederland’. De discountformule, die niet online verkoopt, was vorig jaar ook al favoriet bij het winkelend publiek. 123inkt.nl won de Webshop Award Nederland 2015, Bever nam gisteren de Cross Channel Award 2015 in ontvangst.
Deze en andere retailprijzen zijn op een gala-avond uitgereikt op initiatief van Q&A Research & Technology. ABN Amro is hoofdsponsor en naamgever van de belangrijkste onderscheiding voor de beste keten overall. Action-ceo Ronald van der Mark werd ook persoonlijke gelauwerd, als Retail Executive 2015. Jumbo kreeg de meeste stemmen van vakgenoten voor de titel Retail Managementteam 2015.
123inkt.nl en Bever
Consumenten kozen het nog altijd niet mobielvriendelijke 123inkt.nl, winnaar van vele Thuiswinkel Awards, als beste webwinkel van ons land. Bever won de Cross Channel Award 2015. De buitensportketen ontving twee jaar geleden al een soortgelijke onderscheiding voor de verbinding van zijn kanalen, de (eenmalig uitgereikte) Multichannel Award.
Is er misschien een retaildeskundige in de zaal die dit kan duiden?
Aan Martine, misschien is dit HET schoolvoorbeeld dat je maar 1 ding goed kunt doen. Action heeft geen webshop. 123inkt heeft geen stenen winkels.
@Sander, precies.
Ik hoorde afgelopen jaren vooral dat stenen winkels moesten investeren in online èn een stukje beleving moesten gaan aanbieden om die online klant terug de winkel in te lokken.
Aan Martine. Er wordt volop geroepen dat de mensen weer meer centjes hebben te besteden maar de consument laat zien dat het nog niet zo is. 123inkt en Action zijn toch bedrijven waar je veel voor weinig kunt krijgen. De klant zit blijkbaar niet te wachten op wat voor beleving dan ook. Gewoon geen pijn in de portomonnee willen hebben, dat is de enige beleving die de consument op dit moment wil ervaren.
Of het is en flutprijs. Dat kan natuurlijk ook.