Zalando heeft deze week Zalon Chat gelanceerd, een uitbreiding van zijn persoonlijke shopping service. Gebruikers kunnen nu kosteloos whatsappen met hun winkelassistent. Het hoeft zeker niet alleen over Zalando te gaan.
Zalon is de curated shopping service die Zalando dit voorjaar introduceerde in Duitsland en later in Zwitserland en Oostenrijk. De klant wordt door één van de inmiddels ruim honderdvijftig persoonlijke winkelassistenten op maat bediend. Hij kan zijn modevoorkeuren onder andere kenbaar maken door inzage te bieden in sociale mediaprofielen en door aan te geven of hij een bepaalde look wel of niet ziet zitten. De stylist stuurt vervolgens een doos met geselecteerde kledingitems naar de klant. Die mag zelf bepalen welke items uit de doos hij houdt; de andere kan hij kosteloos retour sturen.
Winkel in de buurt
Met Zalon Chat krijgen gebruikers van de service er een klantcontactkanaal bij. Ze kunnen advies vragen over de beste outfit voor een bepaalde gelegenheid, maar ook bijvoorbeeld vragen waar in de buurt ze snel roze pumps kunnen halen. De stylisten slaan dan aan het zoeken voor de klant, om hem vervolgens naar de juiste winkel te dirigeren. Zalando benadrukt geen afspraken te hebben gemaakt met winkeliers. De service past bij de centrale en faciliterende rol die de nummer 3 van de Twinkle100 wil spelen bij het vervullen van winkelwensen.
Live chat
Zalando rondde onlangs een geslaagde test af met live chat in Nederland. De functionaliteit komt permanent beschikbaar op Zalando.nl. Of en wanneer Zalon naar ons land komt, is onduidelijk.
Lees ook:
- Zalando: Fashion as a Service (2 juni 2015)
- Zalando: van webshop naar platform (21 mei 2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zalando laat klanten whatsappen met stylisten
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.