Twinkle | Digital Commerce

Vijf keer zoveel omzet voor HelloFresh

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:12

HelloFresh heeft in de eerste helft van dit jaar vijf keer zoveel omzet geboekt als in de dezelfde periode vorig jaar. Het bedrijf leverde de ingrediënten voor meer dan 18 miljoen maaltijden aan ruim vierhonderdduizend actieve abonnees.

Dat heeft HelloFresh vandaag zelf laten weten. Het aantal abonnees nam in een jaar tijd met 429 procent toe, het aantal verzorgde maaltijden groeide met 355 procent:

Marketingkosten
Uit de tabel blijkt dat HelloFresh na aftrek van marketingkosten een verlies draaide van 17,9 procent op de geboekte omzet. In het cijferbericht (pdf) staat verder dat de startup flinke winst (15,7 procent) zou boeken als de marketingkosten buiten beschouwing worden gelaten. Daaruit concludeert het Duitse blog Excitingcommerce dat HelloFresh’ omzetgroei sterk marketinggedreven is. In het eerste half jaar werd er een kleine 40 miljoen euro aan marketing gespendeerd.

Miljardenbedrijf
HelloFresh haalde vorige week 75 miljoen euro aan nieuw kapitaal op, waarbij het werd gewaardeerd op 2,6 miljard euro. De nieuwe financieringsronde werd geleid door de Schotse investeringsmaatschappij Baillie Gifford. Rocket Internet heeft nog altijd de meerderheid van de aandelen in handen.

In eerdere prognoses voor dit jaar werd nog gesproken over 250 miljoen euro jaaromzet voor 2015. De omzet zou best eens veel hoger kunnen uitkomen.
 
Lees ook: