Twinkle | Digital Commerce

Ook Poiesz werkt aan bestelservice voor boodschappen

2017-05-27
180101
  • 1:26

Poiesz creëert in al zijn winkels afhaalpunten voor online bestelde boodschappen. De supermarktketen, groot in het noorden van Nederland, concentreert zich op afhalen; bezorgplannen zijn er niet.


Dat schrijft Distrifood op basis van een gesprek met commercieel directeur Rob Terstappen. ‘We zitten in de leerfase’, zegt hij over de voorbereidingen op online verkoop. Het eerste afhaalpunt voor boodschappen komt in thuisstad Franeker, waar vorige week de eerste winkel volgens het concept ‘Puur Poiesz 2.0’ open ging. De komende jaren wordt maandelijks één winkel omgebouwd. De hele operatie zal daarmee al gauw vijf jaar in beslag nemen.

Niet op de maan
Volgens Terstappen is het familiebedrijf met een jaaromzet van 439 miljoen euro en 1 procent marktaandeel te klein om online te pionieren: ‘Poiesz hoeft hierin geen voortrekkersrol te hebben, laat dat maar aan de grotere spelers over. Aan de andere kant leven we ook niet op de maan. Bij elke winkel die we verbouwen, reserveren we ruimte waar we in de toekomst boodschappen kunnen klaarzetten en afrekenen met de klant’,

Producten uit de winkel
De commercieel directeur voegt toe dat de online bestellingen ‘altijd’ in de winkel zullen worden verzameld. Hij benadrukt dat Poiesz de tijd neemt voor de uitrol: ‘Er wordt aan gewerkt, maar we voelen geen onrust.’

E-commerce bij middelgrote supermarkten
Poeisz is een van de laatste middelgrote supermarktketens die begint met e-commerce. DekaMarkt opende vierenhalf jaar geleden al zijn eerste DekaDrive voor online boodschappen, onder andere Boni, Spar, Hoogvliet en Deen volgden met bestelopties. Sligro’s Emté en Vomar zetten e-commerce juist in de ijskast.
 
Lees ook: