Bloomon heeft een bedrag van 3,5 miljoen euro opgehaald bij een groep investeerders. Volgens de online aanbieder van bloemenabonnementen gaat het om ‘de grootste investering voor een Nederlandse internet startup binnen één jaar’. Bloomon zoekt verdere groei over de grens.
Bloomon, in november 2014 opgericht, introduceerde zijn bloemenabonnementen begin dit jaar op de Duitse markt. Het bedrijf zei toen te streven naar de bezorging van ‘verse Nederlandse kwaliteitsbloemen’ bij consumenten in heel Europa. Bloomon had destijds al een aantal business angels aan boord, die behalve kapitaal ook expertise en hun netwerk inbrachten.
Investeerders
Vandaag maakt de startup bekend een kapitaalinjectie te hebben gekregen van 3,5 miljoen euro. Uit het persbericht: ‘De serie A investering wordt geleid door het Nederlandse INKEF Capital. Daarnaast is de internationale investeerder Partech Ventures, een van de grootste venture capital fondsen van Europa met kantoren in Silicon Valley, Parijs en Berlijn, betrokken. Tot slot participeert een (anonieme, red.) investeerder vanuit de bloemensector in de financieringsronde.’
Bloomon.be
‘Deze investering helpt ons om de komende twee jaar onze doelstelling te behalen om 1 miljoen bossen bloemen te bezorgen’, laat oprichter Patrick Hurenkamp optekenen. Bloomon zal in een aantal nieuwe landen actief worden, onduidelijk is nog in welke precies. Navraag leert dat inmiddels een pilot is gestart in de Belgische steden Antwerpen en Gent. Bloomon.be is al in de lucht:
Ketenverkorting
Volgens Bloomon zit de kracht van het concept in de ketenverkorting à la Made.com en Warby Parker. Bloemen komen direct van de kweker, er zit geen veiling, groothandel of distributiecentrum tussen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Miljoenen voor internationale groei Bloomon
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.