Dinsdag 1 september 2015

2407 keer gelezenNu reageren

Leapp zet met nieuwe aandeelhouder in op Europese groei

Leapp zet met nieuwe aandeelhouder in op Europese groei

Leapp heeft in Gilde Equity Management een nieuwe aandeelhouder gevonden om verder te groeien in Europa. Met een niet nader genoemde investering van Gilde wil Leapp het aantal fysieke winkels in Nederland en België verdubbelen en het winkelaanbod in Duitsland uitbreiden.

Leapp is aanbieder van refurbished Apple-artikelen als iPhones, iPads, Macbooks en iMacs. Naast de online verkoop in Nederland, België (Leapp.be) en Duitsland (Leapp.de), heeft het bedrijf zeven fysieke winkels in ons land, twee vestigingen in België en één in Duitsland. Ook verkoopt Leapp sinds kort refurbished hoofdtelefoons van Sennheiser.

Aandeel
Hoe groot het aandeel van Gilde in Leapp is en welk bedrag aan de samenwerking hangt, wil Marcus van Elk, marketinghoofd van Leapp, bij navraag niet zeggen. Rogier van Camp, algemeen directeur, laat in een persbericht optekenen: ‘In Gilde heb ik een partner gevonden die mijn ondernemersambities deelt en die mij breed ondersteunt. Door deze samenwerking hebben we de financiële slagkracht om de uitrol van Leapp’ bewezen concept sterk te versnellen.’

Omzetverwachting
Door de aankomende groei verwacht Leapp een omzet van meer dan 25 miljoen euro te boeken in 2016. De totale omzet over 2015 zal uitkomen op 20 miljoen euro, meldde Van Elk begin dit jaar.

Rogier van Camp van Leapp spreekt tijdens het Cross Border E-commerce Event op 9 september in Bunnik over Leapp's multichannel strategie in Duitsland.

Lees ook:
Omnichannel strategie lonend voor tweedehands-Apples (28-4-2015)

 
 

0

Onderwerp(en) & tags voor dit artikel:

- Cross-channel (Multichannel)
- Offline vs online (Multichannel)



Geef nu als eerste een reactie op:
Leapp zet met nieuwe aandeelhouder in op Europese groei

 









  Code (zie plaatje hierboven)



Uw reactie wordt onder bovengenoemd artikel geplaatst. De redactie van Twinkle behoudt zich het recht voor om reacties te verwijderen in geval ze niet ter zake doen, commercieel of kwetsend zijn. Alle reacties zijn te allen tijde voor verantwoordelijkheid van de inzender.