Crowdfox, dat vanuit Duitsland heel Europa wil bedienen, opent dit najaar een online winkelplatform. Vanwege zijn abonnementsmodel wordt de startup vaak vergeleken met het Amerikaanse Jet.com. ‘Maar wij houden niks op voorraad.’
Dat verduidelijkt hoofd marketing Daniel Koller aan Twinkle. Aan Crowdfox is twee jaar gewerkt. Net als Jet.com claimt het bedrijf goedkoper te zijn dan de rest van het online speelveld, door handig gebruik te maken van big data. Voor de toegang tot het platform moeten shoppers wel een fee betalen. Die bedraagt 4,99 euro per maand of 49,99 euro per jaar (Jet vraagt 50 dollar per jaar). Als de besparingen lager uitvallen dan het betaalde abonnementsgeld, betaalt Crowdfox het verschil terug.
Geen voorraad
Het voornaamste verschil tussen Jet.com en Crowdfox is dat de Amerikaanse startup wel (deels) voorraadhoudend is en de Duitse niet. Het aanbod van Crowdfox komt geheel van externe partijen. Zij hoeven niet te betalen voor opname en ze zijn ook geen commissie kwijt bij een verkoop.
Platform
Crowdfox (pay-off: 'Betaal nooit 100 procent') wil deze herfst beginnen met een Duits en een pan-Europees verkoopplatform. Koller noemt Nederland ‘een interessante markt’ om later specifiek te gaan bedienen: ‘Maar op dit moment kan ik niet ingaan op de precieze expansieplannen. We hebben overigens al wel wat internationale merchants aan boord. En we komen natuurlijk graag in contact met Nederlandse verkopers, haha.’
Eerlijk alternatief
Het ontbreekt Crowdfox, dat zelf technologie ontwikkelde om shoppers de beste deals voor te kunnen schotelen, niet aan ambitie. Ondanks de verschillen presenteert (pdf) het bedrijf zich als ‘de Europese concurrent van Jet.com' en als ‘het eerlijke alternatief voor Amazon & Co’.
Lees ook: Jet.com: ‘In vijf jaar naar 20 miljard dollar aan verkopen’ (21 juli 2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Crowdfox is 10 procent goedkoper dan Amazon’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.