Twinkle | Digital Commerce

Bol.com neemt responsive checkout in gebruik

2017-10-05
180101
  • 0:59

Bol.com beschikt sinds kort nog maar over één checkout, die responsive is. ‘Wat je daaraan hebt?, stelt het webwarenhuis zichzelf de vraag op zijn weblog. ‘Nou, dit betekent dat je – vanaf welk device dan ook – dezelfde betaal- en leveringsmogelijkheden hebt!’

Eind juli heeft u op deze site kunnen lezen dat Bol.com werk maakte van een responsive checkout, die klanten op de mobiele site en apps dezelfde functionaliteiten biedt als op de website. Tot vorige week waren er verschillende checkouts voor mobiele en niet-mobiele gebruikers.

Nieuwe mobiele mogelijkheden
Shoppers kunnen nu onder andere betalen met Airmiles, creditcards toevoegen en kiezen voor Vandaag Ophalen en avondlevering op mobiel. Klanten in België, waar Bol.com enorm hard groeit, kunnen nu mobiel betalen met Maestro. Ook kunnen ze hun kaartgegevens voor Bancontact/Mr. Cash voortaan bewaren voor de volgende aankoop.

Uniforme klantervaring
De apps van Bol.com zijn vorige week geüpdate. De enkele checkout, die op de verschillende apparaten geoptimaliseerd verschijnt, moet zorgen voor een meer uniforme klantervaring bij de Ahold-dochter.