Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn opent winkel op Chinese Tmall

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:22

Albert Heijn heeft een eigen winkel geopend op het Chinese Tmall. Het Nederlandse supermarktbedrijf lijkt via Tmall Global onder andere Nutrilon-babypoeder en producten van het huismerk te willen verkopen.

Op ah.tmall.hk vinden Chinese consumenten informatie over Albert Heijn, zuster Etos en moeder Ahold. Dit weekend was deze winkel gekoppeld aan een assortiment met babyproducten van Nutrilon en artikelen van het Albert Heijn-huismerk. Dit aanbod is inmiddels offline gehaald.

'Wij kijken altijd naar nieuwe verkoopmogelijkheden', vertelt een woordvoerster van Ahold aan Twinkle. 'Ik kan je alleen vertellen dat we het account hebben geopend en dat er er verder nog niets vaststaat over wat we hiermee gaan doen. We blijven de focus houden op onze kernmarkten Europa en de Verenigde Staten.'

Update 12:10 uur: Albert Heijn heeft inmiddels ook zijn Tmall-winkel offline gehaald.

Tmall Global
Tmall is het b2c-platform van de Chinese Alibaba Group, dat internationale expansie als topprioriteit ziet. Behalve buitenlandse kopers probeert Alibaba ook buitenlandse verkopers aan zich te binden, die hun producten via Tmall Global kunnen slijten in het land met de meeste consumenten ter wereld. Eerder opende Tmall al ‘landenwinkels’ om de producten van verschillende aanbieders uit hetzelfde land op één pagina te bundelen.

Nederlands design verkoopt
Woonwebwinkel Flinders is een Nederlandse partij die Tmall Global als toegangspoort naar de Chinese consument gebruikt. Het bedrijf zegt dat Chinezen veel interesse hebben in Nederlands design; dit jaar moeten vijfduizend Flinders-artikelen de weg van Nederland naar China maken.

Flinders-directeur Geert-Jan Smits spreekt woensdag tijdens het Cross Border E-commerce Event over zijn eerste ervaringen op de Chinese markt.

Lees ook:
Tmall Global springplank naar China (27-5-2015)