Twitter zou een samenwerking hebben gesloten met Shopify om zijn buy button breder beschikbaar te maken. Bedrijven die gebruik maken van de e-commerce software kunnen hun producten straks eenvoudig verkopen op het sociale netwerk, schrijft Re/Code.
De doorgaans goed ingevoerde nieuwssite meldt dat de koopknop door de Shopify-deal beschikbaar komt voor ‘niet minder dan honderdduizend merchants’. Meerdere bronnen zouden aan Re/Code hebben laten weten dat Twitter ook gesprekken voert met andere leveranciers van e-commerce software.
Koopknop in Nederland?
Twitter startte een klein jaar geleden met de eerste tests van zijn koopknop in de VS, zichtbaar in de mobiele Twitter-apps voor iOS en Android. Daarna bleef het relatief stil. Duidelijk is dat het bedrijf zich ten doel heeft gesteld ‘e-commerce op het platform binnen te halen’. Dat zei Suzanne Ekel, hoofd marketing Benelux, vorig najaar in een interview met MarketingTribune. Ze liet doorschemeren dat de koopknop ook in ons land gelanceerd zal worden. Zover kwam het nog niet.
NB: Suzanne Ekel is keynote speaker op Shopping Today (24 september, Utrecht), waar ze zal spreken over social commerce.
Lees ook: Shopify noteert 89 procent groei in eerste beurskwartaal (31 juli 2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
‘Twitter praat met e-commerce softwaremakers over koopknop’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.