Twinkle | Digital Commerce

Lidl zoekt groei in e-commerce

2017-05-27
180101
  • 1:28

Lidl lijkt zich op te maken voor een uitbreiding van zijn e-commerce activiteiten in de lage landen. De discounter verkoopt hier alleen wijnen, reizen en foto’s online, in België nog niets. Op de Duitse thuismarkt is het webassortiment echter enorm.

Voor zijn Nederlandse hoofdkantoor in Huizen zoekt Lidl momenteel naar een senior manager online. Die gaat onder meer ‘een belangrijke rol spelen bij het opzetten en uitrollen van de e-commerce activiteiten van Lidl Nederland’. De supermarktketen kan Twinkle niet direct laten weten om wat voor activiteiten het precies gaat.

Wijnen, foto’s en reizen
Lidl verkoopt al beperkt online in ons land. Sinds een klein half jaar is Lidl Wijnen aangesloten bij Thuiswinkel.org, op Lidl-fotos.nl kunnen afdrukken worden besteld en op Lidl-reizen.nl worden al ruim vier jaar vakanties van touroperators verkocht. De zoektocht naar een e-commerce specialist reizen (cache) lijkt onlangs te zijn afgesloten.

BeCommerce
Gisteren werd duidelijk dat Lidl België zich heeft aangesloten bij BeCommerce, een belangenvereniging voor online verkopers. Op dit moment zijn op Lidl.be echter nog helemaal geen producten te koop. Op vragen van Twinkle aan de communicatieafdeling bij onze zuiderburen bleef het vooralsnog stil.

Lidl’s Onlineshop in Duitsland
Aan onze oosterburen verkoopt Lidl inmiddels een zeer breed assortiment aan producten online, waarvan een flink aantal web only. In de Duitse Onlineshop zijn onder andere kinderbedjes, bloemen, fietsen, vitamines, rekenmachines, horren, laarzen, boeken, koelkasten, Japanse struiken en zwembaden te koop. Ook het assortiment aan supermarktartikelen is aanzienlijk:

Postcode
Lidl vraagt Duitse bezoekers eerst hun postcode in te voeren voor ze online gaan shoppen. Het beschikbare assortiment wordt daarop aangepast. Levering kost standaard 4,95 euro. De discounter biedt vooralsnog geen verswaren aan op de site.