Een ruime meerderheid van de orders bij Just Eat komt inmiddels van mobiele apparaten. In de eerste helft van dit jaar ging het om ruim 60 procent van de bestellingen. De omzet van het maaltijdenplatform ging fors omhoog.
Just Eat realiseerde van januari tot en met juni een omzet van ruim 150 miljoen euro, 54 procent meer dan vorig jaar in dezelfde periode. Ook het ordervolume en de winst (een kleine 13,5 miljoen euro) namen met ruim de helft toe (pdf). De groei is behalve aan de succesvolle 'mobielgedreven strategie' voor een belangrijk deel te danken aan internationale acquisities en deelnemingen. Zo werden onder andere Australië, Mexico en Brazilië aan het werkterrein toegevoegd.
Eind aan expansie
De Britse markt tekent overigens voor het gros (70 procent) van Just Eat’s inkomsten. Het van oorsprong Deense bedrijf laat weten dat er langzamerhand een eind komt aan de internationale expansie, want de potentie van zijn model is niet overal ter wereld even groot. ‘We hebben concurenten die in vijftig, zestig of zeventig markten actief willen zijn’, tekent The Financial Times op uit de mond van ceo David Buttress. ‘Maar dat is niet onze strategie, daarin zijn we niet geïnteresseerd. Het gaat er ons om de 15 of 20 beste markten ter wereld te identificeren en in die markten de grote winnaar te worden.’
Thuisbezorgd.nl
De beursgenoteerde nummer 68 van de Twinkle100 moet in ons land Thuisbezorgd.nl voor zich dulden, vijfde op de lijst met de grootste online verkopers van Nederland. Met Takeaway.com zinspeelde Thuisbezorgd-oprichter Jitse Groen ook op een grote internationale aanwezigheid, maar de focus ligt nu op West-Europa.
Lees ook:
- Groupon lanceert eigen maaltijdenplatform (30 juli 2015)
- App nu belangrijkste online kanaal Domino’s Pizza UK (30 juli 2015)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Just Eat: 6 van de 10 orders op mobiel
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.