Twinkle | Digital Commerce

Amazon presenteert alternatief voor Product Ads

2017-05-27
180101
  • 0:58

Amazon trekt de stekker uit Product Ads, meldde Twinkle gisteren. Het bedrijf heeft direct een alternatief gepresenteerd voor webwinkeliers om verkeer naar hun sites te trekken: tekstadvertenties.


De liquidatie van Amazon Product Ads komt als een verrassing, omdat geregeld blijkt hoeveel succes ze sorteren voor webwinkeliers. Het programma biedt hen nog een paar maanden de kans om prominent producten te promoten op Amazon en verkeer door te sturen naar hun eigen domein:

Bron: ChannelAdvisor

Verkopen op Amazon
In een reactie aan Twinkle liet Amazon weten betrokken adverteerders te wijzen op andere promotiemogelijkheden, waaronder Selling on Amazon. Daarvoor moeten ze toestaan dan hun producten direct te koop komen bij de webwinkelreus, waarmee het verkeer naar hun eigen site afneemt.

Amazon Text Ads
Amerikaanse media melden dat Amazon ook een nieuw programma onder de aandacht brengt bij online retailers: Amazon Text Ads, reclames zonder plaatjes met gesponsorde links naar externe shops. Net als bij de visuele Amazon Product Ads betalen adverteerders per bezoeker (cost per click). Het programma wordt momenteel getest (bèta) in de VS.

Bron: Marketingland.com