Twinkle | Digital Commerce

Vergelijk.nl streeft naar één op één relaties met consumenten

2017-05-27
180101
  • 1:39

Vergelijk.nl heeft onlangs een self-service portal in gebruik genomen voor aangesloten winkeliers. Volgend streven is het inzien en gebruiken van consumenteninformatie. ‘We hebben nu geen één-op-één relatie met de consumenten, terwijl we daar zeker meerwaarde kunnen bieden.’

Dat zegt Mark Gaasbeek. Vergelijk.nl beschikt momenteel over een klantenservice voor consumenten en een nieuwsbriefbestand, maar daar wordt niet optimaal gebruik van gemaakt volgens de chief operating officer. ‘Als we weten wie de consument is, kunnen we ook relevantere informatie beschikbaar maken. Ben jij op zoek naar een rood jurkje, dan zullen we hiervoor de juist content tonen. Hierdoor worden we zowel voor de consument als voor onze klanten, de winkels, nog veel interessanter.’

Relevantere leads
Retailers kunnen hier straks van profiteren, aldus Gaasbeek tegen Twinkle. ‘We streven ernaar de aangesloten winkels zo relevant mogelijke leads te sturen. Hoe beter wij de consument uiteindelijk begrijpen, hoe beter we hen kunnen voorinformeren en hoe relevanter de leads worden die we doorsturen naar de winkels.’ De coo kan nog niet zeggen hoe en vanaf wanneer de één-op-één communicatie met consumenten gestalte gaat krijgen.

Blijmakers
Vergelijk.nl, dat sinds afgelopen voorjaar ook ruimte biedt aan puur fysieke winkeliers, manifesteert zich meer en meer als een adviseur van webshoppers, die op tal van manieren contact kunnen opnemen met een aantal ‘blijmakers’ van de vergelijker.

Klantenportal
Recentelijk heeft Vergelijk.nl met Salesforce Community Cloud een nieuwe klantenportal in gebruik genomen, geïmplementeerd door partner Gen25. ‘Om de juiste informatie op de website te tonen, hadden we allerlei oplossingen in gebruik die we aan elkaar knoopten’, motiveert Gaasbeek. Met de komst van de nieuwe oplossing kunnen retailorganisaties ook eenvoudiger informatie op Vergelijk.nl aanpassen, zonder tussenkomst van een accountmanager.

Workflow
Het klantenportal is samen met het crm- en facturatiesysteem ondergebracht in een centraal platform. Gaasbeek daarover: ‘De hele workflow van ordermanagement tot facturatie is nu veel eenvoudiger en logischer geworden. Daarnaast is de foutmarge veel kleiner, omdat er geen aanpassingen buiten het systeem om gemaakt kunnen worden.’