Twinkle | Digital Commerce

Hoogvliet past structuur bestelsite aan

2017-05-27
180101
  • 1:24

Hoogvliet heeft een reeks wijzigingen doorgevoerd aan zijn website. Het aantal contentblokken op de homepage is teruggebracht tot vier. Deze hoofdstekken zijn ook te bereiken via de nieuwe menubalk bovenaan de site, samen met een link naar de klantenservice.

‘Bij binnenkomst op onze homepage valt het meteen op: er zijn nog maar vier grote blokken waarop u kunt klikken; online bestellen, PrijsKrakers, actueel en winkels. We vragen u meteen een winkel te kiezen zodat we u de informatie kunnen laten zien die op uw winkel van toepassing is. Kies een winkel en sla deze op. Daarna kunt u alle pagina's van de site bezoeken’, schrijft de supermarktketen.

Minder keuzes
Hoogvliet heeft de aanpassingen gedaan op basis van de ervaringen en suggesties van online klanten. De supermarktketen probeert hen beter te bedienen door minder keuzes voor te schotelen op Hoogvliet.com. Bij een volgend bezoek aan de site worden webshoppers direct naar de eerder gekozen ‘afdeling’ geleid. Via de hoofdmenubalk kunnen ze de andere plekken verkennen.

Klik&Klaar en Hoogvliet aan Huis
Hoogvliet lanceerde eind 2013 zijn ‘Klik&Klaar’-concept. Webshoppers kunnen online orders oppikken bij afhaalbalies in de supermarkten van de keten. Op een elektrische tuktuk is ook ervaring opgedaan met bezorging. ‘Hoogvliet aan Huis’ is momenteel alleen beschikbaar in Voorschoten en de Haagse wijk Ypenburg.

Hoogvliet Versmarkt
Vorig voorjaar werd in Hendrik-Ido-Ambacht de eerste Hoogvliet Versmarkt geopend, een hybride winkelconcept; klanten kunnen er online bestellingen afhalen en on the spot verswaren kopen om de boodschappen compleet te maken. In september volgt de opening van een tweede Versmarkt in Zaltbommel. Daarvoor wordt nu personeel geworven.

Lees ook: Hoogvliet opent afhaalpunt bij Heineken (7 april 2015)