Twinkle | Digital Commerce

3SI verscherpt focus en verkoopt drie webwinkels

2017-05-27
180101
  • 1:13

3SI, onderdeel van de Otto Group, wil drie van zijn online winkels verkopen om een compacter portfolio te creëren. Kledingshop Blancheporte, modewebwinkel Venca en textielshop Becquet worden afgestoten.

3SI meldt in een persbericht (pdf) dat het na de overgang naar de Otto Group toe is aan een nieuwe focus in het bedrijf. Daar horen de grote webwinkels Blancheporte (Frankrijk), Becquet (Frankrijk) en Venca (Spanje en Portugal) niet meer bij.

Nieuwe focus
‘We zijn toe aan een vernieuwde synergy met onze aandeelhouder de Otto Group’, meldt het bedrijf. 3SI wil de focus leggen op zijn sterkste webwinkel, 3Suisses in Frankrijk en België, en vijf andere dochterondernemingen. 3Suisses had in het verleden ook een Nederlandse webwinkel, maar die werd in 2012 gesloten.

Logistiek dienstverlener
Ook gaat er meer aandacht naar de groei van de logistiek dienstverleners van 3SI (Dispeo en Mondial Relay). Die bedrijven werden een aantal jaar geleden opgericht met de ambitie om Franse, Belgische en Duitse online retailers vanuit Noord-Frankrijk te ontzorgen op het gebied van opslag en e-fulfilment.

Nederlands tintje
Bij de overname door de Otto Group in 2013 werd Paul Nijhof, oud-topman van RFS Holland Holding, e-commerce directeur van 3SI. Hij kreeg de opdracht om tien winkelbedrijven van de groep te transformeren tot online warenhuizen. Toen dit in april dit jaar was voltooid, legde hij zijn functie neer. Nijhof blijft betrokken bij de verschillende dochterbedrijven voor operationele verbeteringen.