Twinkle | Digital Commerce

Tesco en Sainsbury’s halen afhaalpunten weg uit metrostations

2017-05-27
180101
  • 1:15

Tesco en Sainsbury’s sluiten hun afhaalpunten nabij de metrostations van Londen. De bedrijven testten hier sinds anderhalf jaar click & collect van online bestelde boodschappen. ‘Er was te weinig animo voor de afhaallocaties’.

Tesco posteerde sinds begin vorig jaar boodschappenbusjes nabij de Londense underground. Klanten konden hun online bestelde boodschappen ophalen bij gekoelde delivery vans van de retailer. Samen met Transport for London testte Tesco de afhaaloptie nabij tien metrostations in de Britse hoofdstad.

Liever in winkels
‘Onze klanten hebben aangegeven hun boodschappen liever af te halen in de winkel of thuis te laten bezorgen’, zegt een woordvoerder van het bedrijf nu tegen Retail Week. Een reden om de pilot niet uit te breiden.

Andere verwachting
Ook Sainsbury’s zegt de proef niet te verlengen. ‘Ondanks dat de click & collect optie in sommige gebieden populair was, maakten onze klanten er niet zoveel gebruik van als wij hadden gedacht’, aldus een woordvoerder van de keten. ‘We richten ons nu op het uitbreiden van het afhalen in winkels. Momenteel kun je dit in twintig vestigingen in de UK doen, tegen het eind van het jaar moeten dit honderd locaties zijn.’

Supers en Amazon
Naast genoemde partijen startten ook de supers Asda, Waitrose en Ocado met afhalen op metrostations. Vooralsnog blijven deze partijen nog aanwezig in de underground. Ook Amazon behoudt zijn kluiswanden op metrostations in Londen.

Lees ook:
Click & collect zeer populair onder Britse shoppers (8-7-2014)