BCC kampt momenteel met technische problemen, waardoor veel online orders niet op tijd worden bezorgd. Dat meldt het bedrijf in een post op zijn Facebook-pagina. De elektronicaretailer vernieuwde onlangs zijn logistiek systeem.
‘Hoewel het overgrote deel van de bestellingen zonder problemen wordt verwerkt, kan het nog altijd voorkomen dat orders vertragingen oplopen’, meldt BCC op Facebook. ‘Heeft u bij ons besteld en wilt u uw bestelling annuleren? Dan kan dit uiteraard kosteloos. Met gedupeerde klanten is inmiddels contact opgenomen. Zij ontvangen bij wijze van tegemoetkoming een BCC Cadeaukaart.’
Implementatie
Het bedrijf besloot zijn logistiek systeem te vernieuwen na de overname van winkels van HiM Retail, de holding van electronicazaken Harense Smid en Mikro-Electro. De implementatie van het nieuwe systeem verliep niet goed, waardoor orders sinds begin deze maand te laat aankomen bij klanten. Een woordvoerder laat aan De Financiële Telegraaf weten dat de problemen waarschijnlijk eind deze week opgelost zijn.
Webwinkels gesloten
BCC, de nummer 49 van de Twinkle100, sloot in februari de webwinkels van Harense Smid en Mikro-Electro. Deze sites verwijzen nu door naar Bcc.nl. Servicevragen over eerder gekochte producten worden nog wel door HiM Retail afgehandeld.
Mijn vrouw bestelde een stofzuiger en betaalde via Ideal. Niets geleverd gekregen. Contactcentrum onbereikbaar. Vragenformulier op website ingevuld. Niets van gehoord,
BCC contact opgenomen met gedupeerden? Onzin, is niets van waar. Er wordt nergens op gereageerd.
Inderdaad niets van waar!!
Ik wacht al 5 weken. Op mailtjes wordt niet gereageerd. Telefonisch zijn ze bijna niet te bereiken. Terugbelbelofte wordt ook niet nagekomen!
Ik heb alles geprobeerd. Volgens mij kan ik fluiten naar m'n geld :s
Heel herkenbaar!! Telefonisch geheel onbereikbaar, via mail geen reactie... Via Facebook wat kleine standaardreacties.
De beste oplossing bleek uiteindelijk: Naar een filaal rijden!! Ik ben keurig geholpen bij BCC Amersfoort, daar werd door de medewerker gebeld en de order geannuleerd ( na 45 minuten wachten, dus neem de tijd..) ! In mijn geval was het bedrag dusdanig ( 350 euro) dat ik het uit de kassa met briefjes van 20 retour kreeg! Alle lof daarvoor!! Misschien dus een tip voor andere gedupeerden?? Maar... ik heb geen cadeaukaart gezien hoor .... ook niet in de winkel gekregen!!! Extra bel- en rijkosten gemaakt, dus was redelijk geweest... Het is voor BCC te hopen dat de problemen snel opgelost worden en voor de klanten al helemaal!!!
De problemen rondom de levering zijn niet opgelost.
Op hun website geen enkel bericht hierover en mensen blijven maar bestellen. Zeker met vaderdag in het vooruitzicht zal dit een chaos gaan worden.
Mogelijk kunnen jullie hier eens een journalistiek stukje op deze website aan wijden in plaats van BCC te citeren.
Lees bijvoorbeeld eens de honderden reacties op hun FB account.
Het gaat op het moment niet echt lekker bij BCC. In contact komen met ze is bijna onmogelijk. Er wordt op NIETS gereageerd. Mijn beltegoed is nu volledig, met dank aan in de wacht hangen. Ondertussen is er al drie weken geleden een dik bedrag van mijn CC afgehaald, en heb ik nog steeds niets ontvangen.
Ik ben niet zo heel blij met ze momenteel. :)
Dit zijn typisch van die problemen die je ziet vlak voor een faillisement. Leveranciers kunnen nog maar moeizaam of niet betaald worden waardoor leveringen traag beginnen te worden. Ook die onbereikbaarheid hoort daar bij. Veel ziekmeldingen en de mensen die er zijn zijn bezig met hun eigen ding in plaats van de normale bedrijfsvoering.
Als BCC slim is zetten ze eerst eens wat extra middelen in om die communicatie goed te laten verlopen. Ook wat betreft verwachte levertijden en dergelijken voor aankoop. Aangenomen dat er niks aan de hand is dus..
Mark,
Ik kan je verzekeren dat de problemen totaal niets met de betalingen aan leveranciers te maken hebben, maar met de implementatie van een nieuw logistiek software systeem. Ondanks maanden tests uitgevoerd te hebben, zijn er hardnekkige onvoorziene problemen opgetreden in order picking, planning, voorraadbeheer en andere logistieke processen.
Ik wil je adviseren geen dingen te roepen waar je blijkbaar niet al teveel van af weet.
Gr.
Harry,
Dat geloof ik graag. Feit blijft dat de problemen echt gigantisch lijken te zijn. Zelfs voor een uitgebreide software storing. Zoals je al aangaf hebben jullie maanden getest. En dan nog hardnekkige problemen in: "order picking, planning, voorraadbeheer en andere logistieke processen". Maar als ik de comments hierboven en op facebook lees dan lijkt het probleem zich ook nog eens verspreid te hebben naar de klantenservice.
Dat is nogal wat zeg....
Ik vind het trouwens erg ongepast om zo'n taal uit te slaan: "Ik wil je adviseren geen dingen te roepen waar je blijkbaar niet al teveel van af weet."
Als je bij BCC werkt dan kan je dit soort berichten misschien beter over laten aan de afdeling communicatie.
Gr.
Mark,
Nergens zeg ik dat ik voor BCC werk. ;-)
Dat problemen zich verspreiden richting de klantenservice, is een logisch gevolg. Als leveringen fout gaan of niet worden uitgevoerd, zorgt dat voor extra inkomend mail- en telefoonverkeer van klanten die willen weten waar ze aan toe zijn. Niet heel gek dus. En die extra middelen zijn reeds ingezet in de vorm van een groot aantal filialen dat taken van de klanteservice overneemt.
Ik begrijp dat je het ongepast vind, maar dingen over faillisementen gaan roepen die in werkelijkheid niet aan de orde zijn, gaat ook wat ver.
Gr.
Harry,
Ik geloof helemaal dat iedereen zijn best doet daar. En ik hoop ook echt dat ze de problemen op kunnen lossen. Mijn punt is echter dat het er in die mate ernstig uitziet dat ik mij afvraag of er wel genoeg is allemaal en of er wel op de juiste manier is gereageerd. Als je de reviews leest over BCC van de afgelopen week dan vraag je je af wat er in hemelsnaam allemaal aan de hand is in die tent. De klanten lijken totaal geen idee te hebben van wat de oorzaak is. Dus of dit nou faillisement, een computerstoring, een aardverschuiving, of wat dan ook is, het blijft gissen voor diegene die maar niemand te pakken kunnen krijgen bij BCC.
Uiteindelijk is imago schade enorm. En laten we eerlijk zijn, dit zou niet moeten gebeuren bij een speler van deze grootte.
Het is nog steeds zou dat de bestellingen door BCC niet geleverd worden waaronder mijn bestelling nr 4502555. Er is niets op de site te vinden en ook telefonische krijgt men geen antwoord. Volgende keer toch maar naar een andere leverancier die wel fatsoenlijk contact onderhoud met zijn klanten.
al weken niets geleverd. telefonisch onbereikbaar, ordernummer niet herkenbaar voor BCC systeem en geen reactie op meerdere contactformulieren.
Problemen kunnen zich voordoen, maar zorg dat je bereikbaar bent en communiceert!
weet nu van niets en vraag creditcardmaatschappij geld terug te storten....
Voor 22u. besteld is morgen in huis. Helaas niet dus. Zelfde problemen als hierboven. 3x 30 minuten in de wacht. 1x contact: We zoeken het uit en bellen u terug...
Helaas, ook dat niet. Ik wil ook annuleren. Ik ga de tip opvolgen om naar een filiaal te rijden. Jammer dat ik bij het bestellen uit 'symphatie' bij BCC bestelde en niet bij Bol.com
Niet moeten doen.
Op 4 Juni werd onze koelkast geleverd, al 3 dagen langer moeten wachten door het switchen van systeem van bcc. Okee, kan gebeuren. Bij levering blijkt de koelkastdeur niet omgezet te zijn waar wel voor betaald is..fout van bcc. Kan gebeuren. Contact gezocht met klantenservice. Dan zou een monteur pas 1 week later kunnen komen. Aangegeven na 3 uur in de middag. Helaas, om half 12 stond een monteur aan de deur en niemand was thuis. Vervolgens opnieuw een afspraak gemaakt en er is niemand komen opdagen, ook geen sms ter bevestiging van tijd omtvangen. Nu al 3 dagen aan het proberen om de klantenservice te bereiken, maar zonder resultaat. Altijd zeer tevreden geweest over Bcc, al onze electrische aparatuur bij Bcc kost. Zeer jammer dat het dan nu zo erg mis gaat!
Een update over de stand van zaken bij BCC: http://bit.ly/1IdLgoH
23 juni vol vertrouwen een hp all-in-one printer besteld en via ideal betaald. Geen reactie op alle verzonden mails. Geen enkele mogelijkheid om telefonisch contact te krijgen. Brrr ik denk met velen dat ik kan fluiten naar een printer en naar mijn geld. Wat een teleurstellin in BCC
Op 27-5 heb ik een va dag 1 niet wekende oven (na telf afgesproken te hebben) retour gestuurd.Hij is ondvangen en het geldbedrag +verzenkosten zoude teruggestort worden.Vele telf en mailtjes en toezeggingen veder staad het bedrag nog steeds niet op mijn rekening en nu word er op mailtjes ook niet meer gereageerd. Heeft iemand ervaring of het zinvol is om mijn rechtbijstandverzekering in te schakelen, of ander tips om mijn geld terug te krijgen.
@Suzanne
Wetelijk gezien moet het bedrag binnen 14 dagen teruggestort zijn. Maar ik denk niet dat rechtsbijstand hier veel zin heeft. Het lijkt mij namelijk geen onwil om terug te betalen maar eerder onkunde door de storing die op 1 juni (bijna twee maanden geleden) is begonnen.
Ik zou het eens via de facebook pagina van BCC proberen. Als ik daar zo op kijk krijg ik ook het idee dat de stroom binnenkomende klachten daar af begint te nemen. Wel vreemd dat na bijna twee maanden het nog steeds nodig is om dat via dat kanaal contact op te moeten nemen ipv de kanalen die daar voor bedoeld zijn (namelijk mail en telefoon).
hier nog maar even een positief verhaal, al had ik dat niet meer verwacht na wat ik hier eergisteren las.... Ik had en WD externe HDD gekocht in de winkel en daar werd eerlijk verteld dat de levering wat langer zou duren, een week werd er gezegd. Helaas, 7 dagen later nog niets venomen en via de site was er geen informatie te vinden over de levering, het ordernummer was zelfs onbekend. Formulier op de site ingevuld, geen reactie. Woensdagavond gebeld en ondanks het advies om later terug te bellen, 20 minuten gewacht tot ik een vriendelijke dame aan de lijn kreeg. Na mijn verhaal gehoord te hebben, heeft ze de winkel gemaild en werd ik gisterochtend teruggebeld. De medewerker belde gisterochtend en bood me een iets duurder model aan zonder meer te hoeven betalen, wat wel in de winkel op voorraad was. Deze heb ik opgehaald en is het Voor mij perfect opgelost, het kan dus wel..... Sterkte iedereen die er nog niet uit is!
Wat een gepruts bij bcc. Niet bereikbaar, mails wordt niet op gereageerd. Niks snelle levering, wel graag snelle aanbetaling. Waardeloze service. High proces, low service.
Eigenlijk dezelfde klachten als hierboven. Product donderdag besteld, 4 werkdagen later nog niets gezien. Orderstatus niet te vinden op de website. Geen reactie op contactformulieren. Ik probeer na 30min in de wacht te annuleren.
Na jaren zelf in een contactcenter gewerkt te hebben, weet ik dat dit ook drama is voor die medewerkers. BCC doe er eens wat aan!
heb 15 augustes vaatwasser en ijskast besteld, kreeg bevestiging binnen zou 18 augustes geleverd worden na telefonisch contact over de levering was mijn ordernummer niet bekent maar ze hadden wel de betaling binnen gekregen.ze zijden dat ik mijn geld terug zou krijgen en kon niet opnieuw de bestelling doen dit is een hoogstandje niet klantvriendelijk als je op de facebook site van BCC gaat zijn zoveel negatieve verhalen neergezet dat de site gebokkeerd word