Twinkle | Digital Commerce

Google toont cross-device conversie uit advertenties

2017-05-27
180101
  • 1:04

Google maakt het voor retailers mogelijk om de conversie uit advertenties cross-device te meten. Het gaat niet alleen om advertenties binnen Google’s eigen netwerk, maar ook op andere (mobiele) sites.

Dankzij de nieuwe functie van Google kunnen adverteerders zien welke apparaten consumenten gebruiken om een product, op Google's eigen sites of daarbuiten, te bekijken en uiteindelijk te kopen. Als een gebruiker bijvoorbeeld op een advertentie op de smartphone klikt en de koop vervolgens op de desktop sluit, dan ziet de retailer dit terug in zijn resultaten. 

Geregistreerde gebruikers
De resultaten kan Google enkel baseren op de data van gebruikers die geregistreerd zijn bij de zoekgigant. De conversiecijfers zijn dus meer een schatting, zo schrijft AdAge. Maar dankzij de nieuwe functie kunnen retailers wel meer inzicht krijgen in hoe consumenten reageren op de advertenties.

Koppeling advertentie en fysieke winkel
Google kwam in december al met de toolstore visits’, die retailers een schatting biedt van het aantal smartphonegebruikers dat een advertentie heeft gezien en daarna een fysieke winkel van het bedrijf heeft bezocht. Retailers zouden volgens Google zo meer inzicht krijgen in welke advertenties - alleen die producten tonen - consumenten stimuleren om een fysieke winkels te bezoeken.