Birchbox, dat doosjes met cosmetica verzendt, heeft een samenwerking gesloten met modeketen Gap. Het bedrijf opent een eigen shop-in-shop in Gap-winkels in vijf Amerikaanse steden om consumenten producten te laten testen.
In de plaatsen New York, Los Angeles, San Francisco, Chicago en Houston krijgen Gap-winkels in juli een aparte Birchbox-afdeling, meldt Retail Dive. Hier kunnen consumenten zich aanmelden voor de subscription service en de cosmetica van de dienst in het echt ervaren. Birchbox wil via Gap voornamelijk zijn aanwezigheid in de winkelstraat testen.
Flagshipstore
Momenteel heeft Birchbox één fysieke winkel: zijn flagshipstore in New York. Oprichters Katia Beauchamp en Hayley Barna hopen via deze winkel de loyaliteit van de honderdduizenden abonnees te verhogen, zodat zij vaker artikelen voor het volle pond kopen.
Samples
Birchbox verdient vooral aan de abonnementsgelden. Abonnees betalen maandelijks 10 dollar en ze weten niet welke cosmetica samples zij daarvoor zullen ontvangen. De gesamplede producten zijn ook op normaal formaat te bestellen, maar daar komt weinig omzet vandaan. Veel abonnees van Birchbox schaffen de full size cosmetica elders aan.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Cosmeticaverkoper Birchbox krijgt shop in Gap-winkels
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.