Twinkle | Digital Commerce

Walmart komt met eigen bezorgabonnement

2017-05-27
180101
  • 1:30

In navolging van Amazon en andere partijen ontwikkelt Walmart een eigen bezorgabonnement voor webshoppers. Voor 50 dollar per jaar kunnen zij de levering van ruim een miljoen verschillende producten afkopen. Zo hoopt de keten zijn e-commerce omzet verder te stuwen.

Met 50 dollar is het bezorgabonnement van Walmart half zo duur als dat van Amazon. Sinds ruim een jaar vraagt Amazon 99 dollar voor Prime, dat behalve ongelimiteerde bezorging ook een aantal andere voordelen biedt. Zo kunnen abonnees ‘kosteloos’ gebruik maken van digitale muziek, boeken en opslagruimte voor foto’s. Dat soort extra’s biedt Walmart straks niet.

Binnen drie dagen
Het loyaliteitsprogramma van Walmart zal vanaf komende zomer worden getest op basis van uitnodiging. Abonnees hebben producten binnen drie dagen in huis, is de belofte. Overigens biedt Walmart momenteel free shipping aan bij orders vanaf 50 dollar. Click & collect is ook gratis voor webshoppers. Walmart, dat dit kwartaal vier grote nieuwe distributiecentra opent voor online orders, wil afhalen op steeds meer plaatsen mogelijk maken.

Walmart versus Amazon
Walmart is de grootste retailketen van de VS en de wereld. Amazon is de grootste online retailer ter wereld, maar de e-commerce omzet van Walmart neemt de afgelopen jaren harder toe. Het concern streeft naar een webomzet van 35 miljard dollar in 2014, bijna drie keer zoveel als die van 12 miljard dollar in het afgelopen jaar. Eerder deze week werd bekend dat Walmart samen met Alibaba het aanbod verzorgt voor Tango Shop, het mobiele verkoopinitiatief van messaging app Tango.

Lees ook: