Twinkle | Digital Commerce

Tmall stunt met internationaal aanbod

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:17

Tmall, het enorme online winkelcentrum van de Alibaba Group, is begonnen aan zijn gebruikelijke Chinese uitverkoop in het midden van het jaar. Dit keer staat het aanbod van buitenlandse partijen centraal.


Tmall is het b2c-platform van de Chinese Alibaba Group, dat internationale expansie als topprioriteit ziet. Behalve buitenlandse kopers probeert Alibaba ook buitenlandse verkopers aan zich te binden, die hun producten via Tmall Global kunnen slijten in het land met de meeste consumenten ter wereld. Vorige week nog werd het eerste landenpaviljoen geopend, met producten van Zuid-Koreaanse verkopers. Meer van dit soort 'landwinkels' op Tmall Global zijn de in maak.

Merchants uit 25 landen
Tijdens de huidige uitverkoopperiode staat globalisering centraal, aldus Alibaba's Jeff Zhang. Meer dan driehonderdduizend producten van ruim twintigduizend merchants uit 25 landen gaan in de aanbieding. Daaronder artikelen van het Amerikaanse Costco, het Duitse Inferno en het Nederlandse Flinders.

Maximale korting
Tmall weet hoeveel korting het van Flinders maximaal mag geven, vertelde oprichter Geert-Jan Smits vorige week woensdag op een congres in het kader van Shopping Tomorrow. Eerder die week was de online meubelverkoper op de homepage van Tmall Global te vinden.

Springplank
In het laatste nummer van Twinkle staat een uitgebreid artikel over Tmall Global, dat fungeert als springplank naar de Chinese markt. Daarin komen onder andere de ervaringen van Flinders en Noppies aan bod.
 
NB: Flinders’ Geert-Jan Smits vertelt over de logistieke aspecten van verkopen in China op het Cross Border E-commerce Event, op 9 september aanstaande in Bunnik.