Made.com brengt Unboxed naar Nederland. In dit eigen sociale netwerk kunnen klanten van Made.com andere consumenten inspireren met foto’s van gekochte meubels in hun eigen woonkamer. Ook opent de Britse meubelwebwinkel een fysieke showroom in Amsterdam.
Made.com lanceerde Unboxed eerder al in eigen land. Het sociale netwerk is opgezet voor mensen die Made.com’s meubels graag eerst in echte woonhuizen willen zien voordat zij deze online kopen. Klanten van de woonwinkel kunnen hun nieuwste aanwinst op hun beurt tonen aan anderen en voor inspiratie zorgen. Binnen het netwerk is het mogelijk om op product of postcode te zoeken, zodat je bij buurtgenoten een afspraak kunt inplannen om de spullen in het echt te komen bekijken.
Focus op de eigen straat
‘Wij denken dat dit de toekomst wordt van retail; de focus zal met online initiatieven komen te liggen op de eigen straat in plaats van de winkelstraat’, zei medeoprichter van Made.com Ning Li vorig jaar zomer al bij de introductie van Unboxed in de UK. De Britse website bevat honderden brand advocates. In Nederland opent Unboxed op 12 juni.
Fysieke showroom
Naast de lancering van een social showroom komt er een fysieke showroom aan Singel 80 in Amsterdam. Deze vestiging is slechts twee dagen te bezoeken, op 13 en 14 juni.
Made.com online in Nederland
In augustus 2014 opende Made.com zijn digitale deuren in Nederland. De vijf jaar oude online woonwinkel wil design betaalbaar aanbieden aan consumenten. Dit doet het bedrijf door de tussenstappen in het productieproces van meubels zoals agenten, importeurs en de winkels, te elimineren.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Made.com haalt ‘social showroom’ naar Nederland
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.