Twinkle | Digital Commerce

Every.day.counts: proeftuin Esprit wint Dutch Interactive Award

2017-05-27
180101
  • 1:27

GuiltyPeople en zijn klant Every.day.counts hebben gisteravond de Dutch Interactive Award (DIA) voor e-commerce & omnichannel in ontvangst genomen. De proeftuin van Esprit wordt geprezen om ‘de wijze waarop tools, gadgets en technieken zowel online als in de fysieke winkel zijn toegepast.’

Every.day.counts werd vorig jaar in stilte gelanceerd als een soort spin off van het veel grotere Esprit. Het nieuwe bedrijf, waarin ongeveer twaalf man werkzaam is, heeft één winkel in de Amsterdamse Kalverstraat en een webwinkel. Van hieruit verzendt Every.day.counts naar 25 Europese landen. De collectie bestaat uit basisartikelen (‘Everyday’) en ‘statement pieces’ (‘Today’) die samen voor de dagelijkse outfit zorgen, vertelde directeur Armin Broger vorig jaar in een interview met Fashionunited.

Verkoop via de kanalen
In de webwinkel is de winkelvoorraad inzichtelijk voor klanten en kunnen producten worden gedeeld op social media. In de Amsterdamse winkel zijn weborders af te halen, is het mogelijk om online te winkelen en zijn de paskamers uitgerust met een tool voor ‘digitale assistentie’.

Uitwerking customer journey
De jury van de DIA zegt in het juryrapport (pdf) gecharmeerd te zijn over de uitwerking van de customer journey van Every.day.counts. ‘Met deze case realiseert de jury zich hoe fijn het is om van scratch on aan de slag te gaan, zonder ballast uit het verleden’.

Veertien prijzen
Heijmans kreeg tijdens de uitreiking van de DIA de titel Company of the Year. Het bedrijf volgt Philips op, dat vorig jaar werd gekozen omdat het grote stappen binnen online maakte. Dit jaar viel Philips niet in de prijzen. In totaal werden gisteren twaalf Dutch Interactive Awards (voor digitale communicatie, e-commerce marketing) uitgereikt aan bureaus en projectteams en twee aan professionals.