Domino’s Pizza maakt het voor Amerikaanse consumenten mogelijk om met een tweet een pizza te bestellen. Zij dienen enkel de pizza-emoticon te tweeten naar @Dominos en lid te zijn van de fastfoodservice.
Klanten van Domino’s kunnen een zogenoemde ‘Easy Order’ registreren in hun account om aan te geven welke pizza zij vaak eten. Zij dienen tevens van tevoren hun Twitter-account aan hun Domino’s lidmaatschap te hebben gekoppeld.
Pizzapunt
Door Domino’s te tweeten met een pizzapunt of de hashtag #EasyOrder geven zij aan hun favoriete pizza opnieuw te willen bestellen. Het bezorgbedrijf stuurt de consument vervolgens een direct message met de vraag of zij zeker zijn van hun bestelling. Bij akkoord wordt de pizza thuis geleverd, schrijft Mashable.
Kop koffie
Domino’s is niet het eerste bedrijf dat gebruik maakt van tweets voor de verkoop van producten. Starbucks stuntte in 2013 met de actie ‘tweet a coffee’, waarbij consumenten een cadeaubon konden kopen voor een vriend. Door een tweet te zenden naar de gelukkige cadeauontvanger en @tweetacoffee ontving een vriend via Twitter een link naar een cadeaubon van 5 dollar voor een kop koffie bij Starbucks. Een verschil met Domino’s is dat de tweetmogelijkheid van het pizzabedrijf permanent is.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Domino’s-klanten bestellen pizza via Twitter
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.