Twinkle | Digital Commerce

Corendon ziet toekomst in app als persoonlijke reisassistent

2017-05-27
180101
  • 1:12

Corendon ontwikkelt een mobiele applicatie die straks in eerste instantie als virtuele reisassistent voor consumenten dient. Later kunnen ook chatsessies met Corendon-medewerkers plaatsvinden, verwacht marketingdirecteur Martin de Boer.

De Boer gaf tijdens de TravConnect Technology Day van vakblad TravMagazine een voorproefje op de nog te lanceren applicatie van Corendon. ‘Klanten worden realtime op de hoogte gehouden van nuttige info, zoals vertrektijden en gatenummers, of van welke plek de transferbus vertrekt', vertelde hij. Ook bieden hostesses via de app excursiesuggesties op de bestemming van de klant. Het is niet bekend of deze excursies dan ook via de app te boeken zijn.

Chatten
‘In een later stadium kunnen we in de app ook persoonlijk reisadvies geven via een chatgesprek met een medewerker’, zei De Boer. ‘De klant kan dan via een videochat met één van onze adviseurs spreken, om zijn wensen kenbaar te maken en een persoonlijk reisaanbod te krijgen.’

Schrappen van online samenwerkingen
Corendon liet vorig jaar weten steeds minder met andere online verkopers te willen werken voor het aanbieden van zijn reizen. Ceo Steven van der Heijden: ‘Die partijen hebben geen enkele toegevoegde waarde. We verwachten dat de directe verkoop via Corendon.nl zal toenemen als we minder met online verkopers samenwerken.’ Het travelbedrijf behield wel de samenwerking met de D-rt Groep en Veluwegroep, omdat zij ‘klanten bereiken die we zelf niet bereiken en meerwaarde bieden’.