Twinkle | Digital Commerce

Berndt de Wit van Yves Rocher naar Sanoma

2017-05-27
180101
  • 1:16

Berndt de Wit, voormalig digital director Benelux van Yves Rocher, heeft een nieuwe baan gevonden bij Sanoma. Hier vervult hij de rol van manager storefronts voor de internationale merken Fashionchick, StyleToday, MenToday, Myhomeshopping en KidsToday.

De Wit stuurt een internationale business unit met vijftig medewerkers aan. 'Ik ben zeer enthousiast over mijn start bij Sanoma en ik ben ervan overtuigd dat ik de internationale digitale business samen met het fantastische storefronts-team een volgende commerciële en inhoudelijke stap kan laten maken', laat hij optekenen.

Yves Rocher
Berndt de Wit was een kleine anderhalf jaar verantwoordelijk voor de e-commerce activiteiten van Yves Rocher. Hij bouwde de omnichannel strategie van de keten in de Benelux uit. Eerder was hij in diverse hoge marketingfuncties werkzaam bij onder andere Warner Music, Gaastra en Garcia Jeans.

Omnichannel Yves Rocher
‘De klant een naadloze, gepersonaliseerde en consistente merk- en productervaring bieden’, zo omschreef De Wit de omnichannel strategie van Yves Rocher begin dit jaar in een interview met Twinkle. ‘Om relevant te zijn en te blijven is de uitdaging voor merken om de klant overal te herkennen. Je moet goed weten wat de emotionele en rationele wensen van de klant zijn en toegevoegde waarde en producten bieden op het juiste moment in de journey. De klant moet dan niet een aantal losse kanalen ervaren.'

NB: Lees het hele interview met Berndt de Wit over Yves Rocher in Twinkle 2-2015.

Foto: BBP Media.