Twinkle | Digital Commerce

25 procent omzetgroei voor Bol.com

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:27

Bol.com heeft in het eerste kwartaal van dit jaar een kwart meer omzet geboekt dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat heeft Twinkle100-lijstaanvoerder Ahold vanochtend laten weten. Bol.com boert buitengewoon goed in België.

De omzet van Bol.com bij onze zuiderburen groeide in de eerste drie maanden van dit jaar met 64 procent. De webwinkel boekt inmiddels ongeveer een vijfde van de omzet in België, waar vorige zomer tweedehands aanbod werd geïntroduceerd. Kort daarop gingen de deuren voor Belgische winkeliers open.

Meer omzet per bezoek
Bol.com genereerde in het afgelopen kwartaal ongeveer 100 miljoen bezoeken, 19 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. De omzet nam harder toe (met 25 procent), waaruit blijkt dat de webwinkel per bezoek meer is gaan verdienen. Of klanten gemiddeld vaker kopen, per keer meer uitgeven, of allebei is niet duidelijk.

Groeimotor Bol.com
Ahold laat vandaag weten dat de omzet uit Bol.com en Ah.nl samen met ‘meer dan 20 procent’ is toegenomen. De precieze ontwikkeling van Albert Heijn Online wordt niet gespecificeerd, duidelijk is wel dat Bol.com harder groeit. Dat past in het eerder geschetste plaatje: Ahold wil zijn online omzet in drie jaar tijd met een kleine 80 procent verhogen, tot 2,5 miljard euro in 2017. Geholpen door extra investeringen moet Bol.com voor ruim de helft van de webinkomsten én de meeste groei gaan tekenen.

Platform
Plaza-partners krijgen een steeds groter aandeel in de omzet van Bol.com. De webwinkel verwacht nieuwe omzet uit marketing- en mediaservices, onder andere in de vorm van banners en merkwinkels op het platform.

Lees ook: