SanomaVentures heeft een meerderheidsbelang verworven in Brandkids. De Haarlemse kinderkledingwebshop, die ook een kantoor in Berlijn heeft, wil met nieuwe investeringen verder internationaal groeien.
Brandkids ontving al in 2013 een eerste zak met groeigeld van SanomaVentures. De samenwerking leverde de toen net gelanceerde webshop toegang tot Sanoma’s doelgroep van jonge gezinnen op. Ook kon Brandkids profiteren van de online knowhow van de uitgever.
Schaalgrootte
Mede-oprichter van Brandkids, Hans Lormans, is blij met de extra investeringen uit het Sanoma-potje: 'Als ondernemer wil je je het liefste bezighouden met het creëren en benutten van kansen en het ontginnen van nieuwe markten. De ontwikkelingen in e-commerce gaan razendsnel. Je moet voortdurend anticiperen en innoveren om vooraan mee te doen. Daarom is het zo fijn dat we er een sterke aandeelhouder bij krijgen die ons de vrijheid geeft om dat te doen waar we goed in zijn: ondernemen. We kunnen Brandkids nu sneller laten groeien dan op eigen houtje mogelijk was geweest. Schaalgrootte is heel wezenlijk in e-commerce.’
Aandelen
Hoe groot het belang van SanomaVentures in Brandkids nu is, is onduidelijk. Oprichters Hans Lormans, Peter Sorber en Michel Sollie behouden de overige aandelen.
Brandkids
Brandkids.nl is behalve een plek voor nieuwe kleding ook een outlet-kanaal voor fashionlabels. De site doet daarnaast dienst als marktplaats, waarop consumenten zelf kleding kunnen verkopen. Brandkids, dat een centraal winkelmandje heeft, handelt de betaling af en zorgt ervoor dat de verkoper zijn geld ontvangt als de koper zijn bestelling heeft ontvangen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
SanomaVentures verwerft meerderheidsbelang in Brandkids
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.