Praxis heeft een platform gelanceerd waarop consumenten hun gedane klussen kunnen delen met andere klussers. ‘Maakk’ moet Praxis-klanten inspiratie bieden en op weg helpen tijdens het klussen.
‘Dit is het eerste klusplatform dat zich richt op vragen tijdens het klussen’, vertelt Roy van Keulen, directeur Klant bij Maxeda (Praxis) aan Twinkle. ‘Op de site staan klusrecepten uitgelegd en kunnen mensen te allen tijde vragen stellen aan andere klussers of aan ons personeel in de winkels. Wij willen klussend Nederland weer het vertrouwen geven om iedere klus zelf uit te voeren.’
Boodschappenlijstje
Op Maakk.nl staan verschillende thema’s waarin een bezoeker een aantal, al door anderen gedane klussen kan vinden. Ook kunnen zij een vraag stellen. De klussen staan met foto, omschrijving (kosten & duur van de klus, gebruikt gereedschap) vermeld, inclusief een boodschappenlijstje.
Link met webwinkel
De producten op dit lijstje kunnen deels in de webshop van Praxis worden aangeschaft of zijn te vinden in externe (web)winkels. Van Keulen: ‘Je kunt als klusser zelf aangeven waar je een artikel hebt gekocht. Als wij het in het assortiment hebben, dan is er een link met onze webwinkel.’
Plaza
Praxis heeft als doel om hét DIY-platform van Nederland te worden, vertelde Van Keulen afgelopen zomer al. De eerste stap in deze strategie was het toelaten van Plaza-partners op Praxis.nl. Leveranciers, maar ook andere webwinkels in het doe-het-zelf-segment kunnen via de website van de bouwmarkt hun spullen verkopen. Zo krijgt Praxis een ‘dieper en breder’ assortiment.
In Twinkle 5 (verschijnt op 19 mei) leest u een uitgebreid interview met Roy van Keulen over Praxis’ plannen met Maakk.
Was het niet handig geweest om de domeinnaam Maak.nl over te nemen. Kan me voorstellen dat je een boel bezoekers op deze manier misloopt.