Twinkle | Digital Commerce

Groupon breidt boekingssysteem uit

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:09

Groupon heeft zijn boekingssysteem aan een ‘volledige make-over’ onderworpen. Er zijn nieuwe functionaliteiten toegevoegd die Nederlandse bedrijven meer grip geven op reserveringen. Bovendien kunnen zij makkelijker direct communiceren met consumenten op het kortingsplatform.

Dat heeft de Nederlandse tak van het Amerikaanse bedrijf laten weten. Volgens Groupon zijn de aanpassingen gedaan op basis van wensen van ondernemers.

Rustige momenten
Ondernemers kunnen voortaan via het boekingssysteem aangeven hoeveel plekken zij op welk tijdslot beschikbaar stellen voor Groupon-klanten. Zo kunnen er meer afspraken worden ingepland als er veel plek is, waarmee rustige momenten in bijvoorbeeld restaurants of schoonheidssalons worden opgevuld.

Vouchers zijn nu met een enkele muisklik in te wisselen en de geldigheid wordt direct gecontroleerd als de consument een reservering maakt. Ook biedt het vernieuwde platform nu een totaaloverzicht van deals voor bedrijven die meerdere deals tegelijk en/of aanbiedingen via verschillende vestigingen hebben lopen.

Berichtenservice
Het is voor Nederlandse bedrijven die Groupon gebruiken makkelijker geworden om direct te communiceren met klanten; via de berichtenservice kunnen zij nu bevestigings- en herinneringsmails versturen. Klanten kunnen ook rechtstreeks hun vragen kwijt online, of bijvoorbeeld afspraken wijzigen. Dat zou bedrijven veel tijdrovende telefoontjes schelen.
 
Lees ook: