Twinkle | Digital Commerce

DHL gaat internationaal met webwarenhuis

2017-05-27
180101

DHL heeft Mijnpaket.de, waarop aanbod van verschillende webwinkeliers is verzameld, omgedoopt tot Allyouneed. De naam sluit aan bij die van DHL’s websupermarkt. Bovendien gaat de verzender internationaal de boer op met zijn verzamelplatform.

Waar PostNL zich in ons land terugtrok als online verkoper – Kadowereld.nl en Kaartwereld.nl werden verkocht – is concurrent DHL zich bij onze oosterburen steeds steviger gaan bemoeien met de e-commerce markt.

Websupermarkt
Het dochterbedrijf van Deutsche Post nam eind 2011 een belang in de nieuwe websupermarkt Allyouneed, om daar een jaar later de meerderheid van in handen te nemen. Onlangs heeft u kunnen lezen dat de boodschappenservice inmiddels is omgedoopt tot AllyouneedFresh.

Marktplaats
Het vrijgekomen Allyouneed.com is voortaan de plek waar Duitse webshoppers aanbod van verschillende online retailers vinden. Mijnpaket.de verwijst nu naar het nieuwe domein van de marktplaats, waarop meer dan drieduizend handelaren samen ruim 15 miljoen producten aanbieden.

Europese uitrol
DHL laat weten dat zijn shopping portal onder de naam Allyouneed ook in andere landen zal worden uitgerold. In Polen is al een begin gemaakt, Oostenrijk en Zwitserland zullen als eerste volgen. Uitbreiding naar ons land lijkt logisch; de rebranding van het platform wordt omschreven als een belangrijke stap voor heel de Europese markt.