Xenos heeft een webwinkel geopend. Vanaf vandaag is het voor consumenten mogelijk om online ruim tweeduizend producten aan te schaffen bij de retailer. Klanten kunnen hun orders thuis laten bezorgen of afhalen in een van de tweehonderd Xenos-filialen.
‘We bieden klanten maximale keuze in hoe, waar en wanneer ze bij ons winkelen met onze nieuwe webshop met thuisbezorging en afhaalpunten in meer dan 200 filialen hebben. En dat is 24/7 omnichannel’, aldus Hugo de Bie, algemeen directeur van Xenos.
Gratis inpakpapier
Xenos vraagt voor de thuisbezorging van orders onder de 30 euro een vergoeding van 2,99 euro. Boven dit bestelbedrag is de verzending gratis, net als de keuze voor click & collect. PostNL is als verzendpartner betrokken bij de e-commerce activiteiten van de Blokker Holding-dochter. De producten worden verstuurd vanuit een eigen e-fulfilmentcentrum in Waalwijk. Alle bestellingen kunnen worden aangevuld met gratis cadeaupapier.
Non-food
De webshop van Xenos werd in oktober al aangekondigd. Destijds hoopte de retailer al in januari 2015 van start te gaan met zijn e-commerce activiteiten. ‘We starten met non-food’, zei De Bie.
Posters, kleding en kaarten
E-commerce is niet helemaal nieuw voor Xenos; op Xenos.nl was al enige tijd een link naar een posterwebshop te vinden. Ook startte de keten met andere derde partijen met de online verkoop van gedrukte kleding en een wenskaartenservice.
Als je er dan wat langer over doet om hem te ontwikkelen hadden ze hem iig wel mobiel friendly kunnen maken. Gemiste kans en ivm met wijziging algoritme van Google een absolute noodzaak aan het worden.
Ja inderdaad Pieter, deze update staat al voor de deur. Eind van april wordt dit in Google doorgevoerd.
Aan de webshop van Xenos is duidelijk te zien waar ze sinds 1989 al een onderdeel van zijn: de Blokker Holding. De webshop is qua opzet (en eigenlijk ook qua opmaak) een exacte kopie van de webshop van Blokker. Dus zo lang hebben ze in deze niet over de ontwikkeling van de webhop gedaan @Pieter!
Niet echt vermeldenswaardig dit. Een exacte kopie van blokker.nl. Wat op zich logisch is, maar als je dan toch met high-end software werkt (IBM Websphere) zorg dan inderdaad voor een fatsoenlijke mobiele website.
Maar lijkt mij dat daar volop aan gewerkt wordt. Is ook veel werk als je dat goed wil doen.
Webshop is saai, te weinig beleving. Je wordt niet echt getriggerd om iets te bestellen, bovendien is shop met te weinig producten gevuld.