Twinkle | Digital Commerce

Whisbi haalt fysieke productbeleving naar online

2017-11-09
180101
  • 0:55

Het Spaanse softwarebedrijf Whisbi brengt de productervaring van de fysieke winkelvloer naar online. Het ontwikkelde een tool waarmee personeel in het magazijn of de fysieke winkel producten ‘in het echt’ kan laten zien aan online klanten.

Het personeel wordt uitgerust met een Google Glass of een app op een Android-telefoon, waarmee zij een product kunnen tonen. De klant ziet het artikel dan dus door de ogen van de medewerker, wat voor een levendige winkelervaring moet zorgen (zie het voorbeeld van Fiat hieronder).

Geen software
De tool kan geïntegreerd worden in de webshop van de retailer. Consumenten klikken op een bijbehorende call-to-action knop die de realtime video start op een productpagina. Omdat zij geen stukje software hoeven te downloaden, kunnen klanten te allen tijde - ook als zij buiten op de bus staan te wachten – de video starten. ‘Het programma werkt op elk apparaat en in elke browser’, meldt Whisbi in een persbericht.